Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2019

                         Το διαδίκτυο ''ανα-θεωρεί '' 
                           τις μεθόδους   διδασκαλίας ;


Μπορούμε να φαντασθούμε ένα καθηγητή να διδάσκει τους μαθητές του σε μία τάξη και ο κάθε ένας να βρίσκεται στο σπίτι του, στη πόλη του, στο κράτος του, ενώ ο καθηγητής να διδάσκει από το γραφείο της κατοικίας του;



Δεν είναι φαντασία, ούτε όνειρο ! Είναι μία πραγματικότητα. Πώς; Μέσω των νέων τεχνολογιών και προγραμμάτων του διαδικτύου, του internet και των εφαρμογών του. 



Μήπως ο μαθητής ή η μαθήτρια και ο καθηγητής ή η καθηγήτρια αισθάνονται πιο άνετα, όταν συνομιλούν μέσω υπολογιστών στο διαδίκτυο; Αν ναι, μήπως είναι εικονική πραγματικότητα; Κι αν ο μαθητής ''κλέβει ή αντιγράφει'' κατά τη διδασκαλία, θα γίνει αντιληπτό; Ο διδάσκων έχει όλα τα πτυχία και προσόντα ή όχι; Χρειάζονται ιδιαίτερα εργαλεία, μηχανήματα για τον διδασκόμενο;

Για κάθε νέα μέθοδο είμαστε και πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί στην αποδοχή της.

Να εξετάζουμε τι καινούργιο προσθέτει, τα θετικά της και τα αρνητικά της.



Θα επιχειρήσουμε να δώσουμε απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά, του νέου τρόπου μάθησης μέσω του διαδικτύου, της on line διδασκαλίας. 



- Δεν είναι εικονική πραγματικότητα. Είναι σε πραγματικό χρόνο, επικοινωνία του διδάσκοντος με τον ή τους διδασκομένους, όπως γίνεται στις τηλεφωνικές επικοινωνίες, με τη διαφορά ότι υπάρχει και εικόνα με κίνηση των διδασκομένων και του διδάσκοντος, συγχρόνως, που βλέπουν όλοι οι συμμετέχοντες στο μάθημα. Μία από τις εφαρμογές  που υπάρχουν και χρειάζεται για να γίνει όλο αυτό το εγχείρημα είναι το γνωστό Skype, αλλά και άλλες παρόμοιες, στις οποίες πρέπει να έχουν πρόσβαση και σύνδεση και οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι.



- Σίγουρα όλοι αισθάνονται πιο άνετα, δεδομένου ότι βρίσκονται ο κάθε ένας στον αγαπημένο του χώρο, στο σπίτι του.
- Τι χρειάζεται. Ο κάθε διδασκόμενος να διαθέτει έναν υπολογιστή, είτε μεταφερόμενο ( laptop), είτε σταθερό, που να διαθέτει την κάμερά του και το μικρόφωνό του.
- Να είναι δυνατή η σύνδεση των συμμετεχόντων στο διαδίκτυο και να υπάρχει η γνώση στη χρήση υπολογιστή. 

- Ο διδασκόμενος να έχει πλήρη επίγνωση της ανάγκης του, για εκμάθηση της γλώσσας που επιθυμεί. Έτσι δεν τίθεται θέμα ''κλεψίματος'' και ''αντιγραφών'' κατά την διάρκεια της διδασκαλίας. Άρα προϋπόθεση είναι να είναι ενήλικας κατά κύριο λόγο ή και μικρότερης ηλικίας αλλά με ανεπτυγμένη την πνευματική του ωριμότητα.
- Ο διδάσκων πρέπει μέσω της ιστοσελίδας του να πληροφορεί ποιες σπουδές έκανε, ποια πτυχία και τίτλους σπουδών κατέχει και γενικά να πιστοποιεί την ιδιότητά του και την νόμιμη επαγγελματική του δραστηριότητα ( αποδείξεις, τιμολόγια παροχής υπηρεσιών,κ.α ). Να σημειωθεί ότι οι αμοιβές για υπηρεσίες μέσω διαδικτύου, είναι πολύ εύκολο να ελεγχθούν από τις φορολογικές αρχές του κράτους. 

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στους διδάσκοντες καθηγητές και καθηγήτριες, καλή μαθησιακή πρόοδο στους διδασκομένους και ελπίζουμε σε νέες άξιες ιδέες των νέων γενεών.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου